България-новинарски блог-теология

Troica-1 Всемирното Православие - Статии-новинарски-блок-теологияИ така, вярваме в един Бог, едно начало, безначално, несъздадено, неродено, нетленно, а освен това и безсмъртно, вечно, безкрайно, неописуемо, безпределно, всемогъщо, просто, несложно, безтелесно, непреходно, безстрастно, неизменяемо и непроменящо се невидимо, извор на добротата и правдата, умствена и непристъпна светлина, с нищо непреодолима и измервана само със собствената Си воля сила - защото може да върши всичко, което поиска; по могъщество - Създател на всички видими и невидими създания, съдържащо и съхраняващо всичко, промислящо за всичко,

220px-The_Ascension_of_Our_Lord Всемирното Православие - Статии-новинарски-блок-теология

Стигнахме най-сетне и до славното Възнесение на нашия Господ Иисус Христос, което е завършекът на всички Господски празници. Защото както Благовещението е начало и кулминация на всички празници на Владиката Христа, така и Възнесението е завършек и заключение на тези Господски празници; тогава Бог Слово слезе от небето на земята;

Jesus-icon Всемирното Православие - Статии-новинарски-блок-теологияИ така, Този един и единствен Бог не е без Слово. А щом има Слово, То трябва да е ипостасно, без начало и край на съществуването Си. Защото не е имало време, когато Бог да е бил без Слово. Напротив, Бог винаги има Словото Си, Което се ражда от Него и Което не е неипостасно и разливащо се във въздуха като нашето слово, но е ипостасно, живо, съвършено, не е извън Него (Бога), а винаги пребивава в Него. Защото къде може да съществува То извън Бога?

p1b3fi42i13551kvgek7941al03 Всемирното Православие - Статии-новинарски-блок-теологияТова, че Бог е един, а не много, е несъмнено за вярващите на Божественото Писание. Защото в началото на законодателството Си Господ казва: Аз съм Господ, Бог твой, Който те изведох от Египетската земя, от дома на робството, да нямаш други богове, освен Мене (Изх. 20:2, 3); и отново: Слушай, Израилю: Господ, Бог наш, е Господ един (Втор. 6:4); и чрез пророк Исаия: Аз съм първият и Аз съм последният, и освен Мене няма бог (Ис. 44:6), преди Мене нямаше бог, и подир Мене не ще има... и няма спасител освен Мене (Ис. 43:10, 11). И Господ в светите Евангелия казва на Отца: Вечен живот е това, да познават Тебе, Едного Истиннаго Бога (Иоан. 17:3).

d6af6840944503e13f15ad07c1f997c6 Всемирното Православие - Статии-новинарски-блок-теология

Последните няколко години, във връзка с 24 май,  празникът на българската просвета и култура, се появиха много и различни публикации, които оспорват българския произход на азбуката, на която пише не само българският народ, но и всички славяни, използващи кирилицата. Авторите на тези изследвания не са специалисти в областта на лингвистиката и не познават езиковите доказателства по разглеждания казус. Всъщност, българската лингвистика и медиавистика са абсолютно категорични по въпроса за това, че Кирило-Методиевият език е старобългарски, т.е че глаголицата, а на нейна основа и кирилицата е създадена на СTАРОБЪЛГАРСКИ ЕЗИК. Няма специалист у нас в областта на българската филология, който да не познава езиковите доказателства за старобългарската основа на Кирило-Методиевия език, залегнал в основата на азбуките, тъй като тези особености се изучват още в първите курсове на специалността.

Представяме на вниманието на всички, които проявяват интерес по темата, изследването на проф. Кирил Мирчев,  член-кореспондент на БАН, най-големият ни специалист по старобългарски език и история на българския език, в което той посочва категоричните езикови доказателства за старобългарския, а не общославянски езиков произход на азбуката. 

  images?q=tbn:ANd9GcTZ076Xpzn0EQdcjAmMtXIzhGqhc0U4Z_TJWafuoQYovTxBeDrz9yeFJQOUOo_BgUGVuRY&usqp=CAU Всемирното Православие - Статии-новинарски-блок-теологияОт първите стъпки на подвижническия си живот старецът копнеел за среща с духовен отец - духовен човек в пълния смисъл на тази дума, който да притежава необходимия опит и да може да му стане наставник и ръководител в този толкова деликатен и тайнствен живот. Въпреки всичките си разочарования, както ни казваше, той не преставал да търси и да се надява.

241px-Kyrill%26Method Всемирното Православие - Статии-новинарски-блок-теология

От десетина години в Шумен 11 май, Денят на светите равноапостолни братя Кирил и Методий, се празнува като Ден на града. Това се случи след като доби известност писмо на Минас Пъжъшкян, арменски духовник, историк и пътешественик.  

На 11 май 1813 г. той гостува на българския търговец Стовян Мавродиоглу от Шумен и e заведен на градско тържество с театрално представление и хоро в чест на българските просветители свeтите Кирил и Методий.

gal_113 Всемирното Православие - Статии-новинарски-блок-теология(9/22 май)

 

Z Всемирното Православие - Статии-новинарски-блок-теология   Свети Николай, архиепископ на град Мира в област Ликия (Мала Азия), е починал на 6 декември 342 г. и светите му мощи се пазели там до 1087 г. През времето на византийския император Алексий I Комнин (1081-1118 г.) мощите на свети Николай били пренесени от гр. Мира в гр. Бари, център на южноиталианската област Апулия. Там живеело многобройно гръцко население.

 

images?q=tbn:ANd9GcSy3_ETuvkQ0GAZCu_Z-gnUoqFcPVGF_jlYUw&usqp=CAU Всемирното Православие - Статии-новинарски-блок-теологияХристос Воскресе!

Де ти е, смърте, жилото; де ти е, аде, победата?

Елате, люде, да възпеем и да се поклоним на Христа, славещи Неговото възкресение от мъртвите.

Днес е спасението на света: стъпкан и победен е страшният и непобедим досега враг на човешкия род и на целия свят – смъртта. Човекът беше сътворен безсмъртен, но грехът го порази със смърт.

Мнозина от първите хора живеели столетия, но и за тях настъпвала смъртта. Били силни мъже, които побеждавали всички противници, покорявали на себе си страни и народи, но никой от тях не могъл да победи смъртта.

C2C4D958E2E995DBC43325583C11DC7F Всемирното Православие - Статии-новинарски-блок-теологияОБИЧНИ В ГОСПОДА ЧЕДА НА СВЕТАТА НИ ЦЪРКВА,

Светлината на Възкресението ярко озарява днес цялата Вселена и чистата радост от победата на изгрелия от гроба Живот ни въздига високо над всичко земно – над всяко страдание, горест и безнадеждност, като преизобилно изпълва душите и сърцата ни, за да възкликнем, тържествувайки:

ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!

Слушайте "Радио Канон"

Baner radio 3 1

ЗА ПРАВОСЛАВИЕТО  СТЪПКА ПО СТЪПКА 

 

Български свещеномъченици и изповедници за вярата от най-ново време

С ТЕКСТОВЕ ОТ КНИГИТЕ НА

ИГУМЕНИЯ ВАЛЕНТИНА ДРУМЕВА

МОЖЕТЕ ДА СЕ ЗАПОЗНАЕТЕ ТУК

Нагоре