190px-burkitts_lymphoma Всемирното Православие - Световен ден за борба с лимфом   София /КРОСС/ Отбелязване на Световния ден за борба с лимфом. От 13.00 часа пред хотел „Хилтън" пациенти, техни близки и съпричастни с каузата хора ще изпишат заедно символа "Y" на Националната информационна кампания за борба с лимфом „Улови бъдещето".

В целия свят Денят за борба с лимфома се отбелязва със символичен огън. Отбелязването на този ден и в България ще бъде съгласно ритуала.Ще бъде приета и Световната Харта на пациентите с лимфома.

Припомняме, че лимфомът е сложно заболяване на лимфните възли засега извън вниманието на обществеността. В момента по света живеят повече от един милион души, болни от лимфоми като ежегодно се откриват 360 000 нови случаи. Всяка година в България от лимфома се разболяват 400 души, а се лекуват едва 12. Лимфомът се среща все по-често с напредване на възрастта. Независимо от това, заболяването се наблюдава и при млади хора, и при деца.

Целта на събитието е да се обърне внимание на обществеността, да се информира за проблемите на болните с това заболяване и да се осигури подкрепа на пациентите и техните семейства.

”Необходимо е повече активност, насочена към подобрена диагноза и качествено лечение с проследяване на пациентите”. Именно затова Световната Кампания на ООН е за популяризиране на информацията свързана със заболяването.

Националният комитет на пациентите с лимфома се обединява около основните цели като защита на човешките права на пациентите с лимфоми, достъп до адекватно и своевременно медицинско обслужване, осигуряване на лекарства, съвременна химиотерапия, както физическа и емоционална стабилност на близките им.

Целта е да бъде привлечено вниманието на обществеността към превантивните мерки на тази болест. Защото лечение и медикаменти съществуват и много хора с различни форми на заболяването могат да бъдат излекувани.

Read more: Водещите новини