Първо, желая да изкажа благодарността си към о. Павел, че представя нещата по един, изключително добре синтезиран начин, ясно и в добра последователност. Сетне да поздравя г-н Чеботар, че е избрал точно тази форма - кратка и ефектна, за да изрази т. наре. "традиционалистки възгледи". Но ще помоля интервюирания високоуважаван отец и авторът на интервютата Виталий, ако не представлява проблем и не ги ангажира толкова като време, следващия път да посочат къде прот. Ал Шмеман пише срещу поста и насърчава пренебрегването му. В това, което съм чел от него, преведено на български, както някои неща на руски или в сръбски и македонски преводи, не намирам никъде да се развиват подобни възгледи, напротив - Шмеман често се стреми да мотивира читателите и слушателите си към пост и изповед, като увлекателно представя дълбокия им библейски им и светоотечески смисъл. Относно о. Йоан Майендорф нямам наблюдения, защото съм чел едва няколко страници от студиата му "Византийската църква", а колкото до о. Афанасиев, още по-малко - тънката преведена на български книжка "Трапеза Господня". Наистина ще съм щастлив, ако те посочат цитати, потвърждаващи твърденията им, защото (визирам Шмеман, а и не само него) все пак говорим за православни свещеници и богослови, благодарение, на които има в момента жива и растяща православна църква в САЩ и хвърлянето на подобни обвинения върху авторитета им най-малкото не подобава, а ако ще се прави, трябва да се обоснове не с общи впечатления, а с цитати... Когато аз си позволих да критикувам Радован Бигович в статията си "Парола Отечество", го направих не без сериозно колебание, а се опрях и на негови богословски мнения, записани и изразени ясно. Далече е от мен да се давам за пример, но си позволявам да изкажа смущението си и да споделя впечатление от думите на о. Павел като от прибързани, в смисъл, че той вероятно има достатъчно добри основания да твърди тези неща, но не представени последователно и аргументирано, остават недвусмислени и убедителни само за него...