Отец Александър Шмеман явно е копнеел за едно църковно възраждане, духовно, литургично, библейско и светоотеческо - ХРИСТИЯНИТЕ НЕ СА СЕ ИЗПОВЯДВАЛИ ПРЕДИ ПРИЧАСТИЕ, ПРИ ВСЕ ЧЕ СА ПРИСТЪПВАЛИ ВСЕКИ ДЕН. И е проповядвал максимума, идеала. Ако и да е бъркал някъде, не сме ние, които ще го съдим. Защото ще ти припомня - еретика Пелагий се опитва да съди бл. Августин и макар Събора в Ефес да приема едно учение за благодатта и свободната воля, което повече се доближава до Пелагиевите възгледи (нарича се синергизъм или сем/полупелагианство, отколкото до Августиновите, отците на събора осъждат Пелагий, че си е позволил рязък тон към обичания от църквата блажен епископ на Ипон - Августин. Така и ние да внимаваме, да не се окажем сред "хулителите на братята", осъждайки нещо, към което Сам Господ е бил снизходителен.