Г-н Чеботар,
Сам св. апостол Павел в посланието към римляни увещава “И понеже, по дадената нам благодат, имаме разни дарби, то, имаш ли пророчество, пророчествувай според вярата; имаш ли служба, пребъдвай в службата; учител ли си, - в учението; наставник ли си, - наставлявай; дарител ли си, - дарувай простосърдечно; предстоятел ли си, - предстоявай с усърдие; благотворител ли си, - благотвори на радо сърце.” (Рим. 12:6-8). Всеки си има своето служение в Църквата, всеки си има своя талант. Но както Светльо отбеляза благодатта е една, учението за "различните" видове благодат е католическа приумица. Всички верни според думите на св. ап. Петър са "род избран, царствено свещенство, народ свет". (1 Петр. 2:9)Няма го вече старозаветното отделяне на специална свещеническа каста.
Защо "миряни" не извършват изповеди, не причастяват и т.н.? Не е въпрос на благодат, а въпрос на служение. Не случайно в краен случай, при извънредни обстоятелства и мирянин може да извърши кръщение над новородено като самото кръщение се признава, а ако оцелее детето тогава му се дочитат останалите молитви.
Светльо, нещо за така изтъркано използвания цитат от Коринтяни да кажеш?